אני זוכר בדיון הלכתי בכולל שסופר הביא מגילה מהודרת אם כתב מאד יפה אבל אם ציורים. צריך לדעת שציור מריד בהידור. אבל במקרה הזה היה בעמוד של 10 בני המן ציור שירד מלמעלה בין השמות לואת ושאלנו האם זה כשר.
המגיה שהיה שמה התקשר לרב מועלם לשאול אותו. והוא ענה שאם יש לפחותת 9 יודים ריק זה כשר בדיעבד. נראה לי שהוא דיבר 9 יודים ברצף על כל החלל בין העמודים. צריך לבדוק במקרה הזה אם יש. אבל ודאי לא טוב לעשות את זה. הציירים הם לא מכירים את ההילכות סת"ם. ברוב המקרים הם נשים בכלל שלא איכפת להן רק היופי של הציור ולא את כשרות המגילה. בסוף מבקשים יותר כסף בשביל מגילה כשירה בדיעבד.
כמו במקרה של אדם עשיר ששילם לכתוב ספר תהילים נראה לי על קלף והוא בקש לכתוב את ה"א" הראשון של אשרי בזהב. הוא פספס את כל העינין לכתוב נ"ך על קלף. וזה נקרא רק יודאיקא ולא כתבי קודש.
|