שוב אודות מכון שליו הרב וואזנר זצ"ל הורה בחתימתו לראשי הכשרויות מאפיות המצות וכולי שלא להעסיק עובדים עם טלפונים לא כשרים בתפקידים המצריכים יראת שמים ואם היה יודע שיבוא מישהו ויקים אתר אינטרנט וישתמש בשמו זה לא נעים לכתוב את זה כאן באינטרנט אבל זה נועד רק לחדד את האבסורד שבדבר
ומגיעים אלי דרכו במקום שיגיעו לסוחרים שלא ידוע מה טיבם. ומה הם מוכרים. ויש אנשים שמתקרבים שמחפשים דרך האינטרנט רק בגלל שהם לא מכירים אבל הם כן מוכנים להשקיע מה שצריך. ואני עם פלאפון כשר בלבד.
(ואת האמת אני לא יודע עדין אם הרב ווזנאר היה מסכים)
קניתי דיו חדש אחר שהישן שישב תקופה ארוכה ללא שימוש מוריד כתב בהיר מאוד ודליל והבעיה עדיין קיימת (סמיכות בינונית של נהרי והדר), לא עזר להחליף סוג קולמוס. מה כנראה הבעיה?
זה כמובן תלוי בעוד גורמים, ככל שהקלף אטום וחלק והקולמוס מוריד פחות דיו ככה זה יהיה אפור יותר.
או שתסמיך את הדיו (השארת הקסת פתוחה), מומלץ להחליף לדיו כל כשבועיים.
אתה יכול לקנות משחיר דיו של העדה חרדית, אל תוסיף הרבה (בקסת קטנה מספיק כמה טיפות) כי זה יכול להרוס את הברק, ותערבב. אם שמים קצת היו יוצא מאוד יפה ומאוד שחור גם בקווים הדקים.
האם התנסית פעם בלתחזק ארגון שפועל בכמה מדינות בעולם?
האם יש לך מושג כמה עלה פיתוח המערכת שלהם?
דיברת פנים אל פנים עם אחד מהנציגים של הארגון?
או שניסית לשכנע הרב שלהם שהוא נותן הסכמות לחבורת נוכלים?
אין צורך לענות, התשובה היא לא. אבל אתה יודע לעמוד כמו ילד גדול מאחורי מקלדת עם ניק אנונימי ולהכפיש את הארגון הזה כי צורת ההתבטאות שלו בפורום לא באה לך בטוב... אני לא מכיר את הארגון ולא מתומכיו. מי שלא מאמין יכול לדפדף אחורה בפורום ולראות שהמשתמש שלי קיים כאן שנים. אבל קשה שלא להקיא מהרדידות והילדותיות הזו להוציא דיבה על כזה ארגון כאילו התברר לך בוודאות שראשיו הם נוכלים חומדי ממון, כשמעולם לא ראית או שוחחת איתם וכל מה שאתה יודע זה את הסכומים שנחוצים להם
אני מפציר בר' יחיאל להתערב ולסגור את הדיון בפורום, אנשים פה ירדו מהפסים
איך לא ראיתי את זה.. בשביל הסקרנות חישבתי בערך כמה הוא רוצה לגייס מעל 144.000.000 ש"ח.. לא כולל הלימוד לאברכים והאחוזים. ועוד כמה דברים שאי אפשר לחשב בדיוק.. וכל זה לדבר שאין בו תועלת (חוץ מלחשבון בנק) ואת כל האמת יש גם משוגעים שמצליחים ואם הוא יצליח רק 10% ממה שהוא מתכנן הוא מסודר לכל החיים. וסופרים יצטרכו להמשיך לעבוד בשביל הנכדים שלו. (הוא והילדים שלו כבר יהיו מסודרים) ועכשיו אני מתחיל להבין יותר טוב את המהלך שלו.. תשאף גבוהה גבוהה בשביל שתגיע לפחות למינימום.. וכאן זה הרבה מאוד. בהצלחה שליו.
ד..הוא ידאג לכל הסופרים ויעבוד בשבילם ללא מטרת רווח
ה..הוא טוען שיש לו הסכמות מרבנים ולא מראה אפילו הסכמה אחת משום רב חוץ מכמה תמונות של רבנים שמחייכים אליו. ואפילו לא מהרב ב.צ ווזנאר שהוא הרב של המכון לטענתו
ו.. לא מוכן לענות על אף שאלה שנשאל כאן ואפילו לא על המינימום "איך הפיתרון שלו יעזור כנגד הרמאים"
ז.. משקר פעם אחר פעם. לדוגמה שהוא ידאג לפנסיה ובריאות לסופרים. שיש לו שקיפות מלאה. הכל לשם שמיים ללא רווח (ואל תדמיין שללמד סופרים ולהושיב אותם בחדר ולעקוב אחריהם עולה 144.000.000 שקל אלא אם כן אתה קונה את הבניניים)
כשרואים את כל הנתונים לא נראה לי שיש מה לבדוק. ואם הוא רוצה חובת ההוכחה עליו ואני אישית כבר כתבתי שאני מוכן להגיע לכל כנס שהוא יעשה בבני ברק
וכל מה שאני כותב ממש לא בשבילי כי אני לא צריך אותו אבל יש כאן סופרים מתחילים שהוא מבטיח להם 150 שקל למזוזה ובסוף יאכלו קש.
עכשיו ראיתי את ההסכמה מהרב ב.צ ווזנאר .. אבל עדין כל השאלות נשארו במקומם !! וגם על ההסכמה נוספה שאלה האם הוא מתכווין להכניס למכון רק סופרים שלמדו בעיון את כל הסוגיות של כתיבת סת"ם? (עיין בהסכמה). ואם כן למה עד עכשיו הוא לא הזכיר את זה ודרש רק תעודה בתוקף שממש לא מצריכה לימוד בעיון ! וצ"ע.
"סופר ללא תעודה בתוקף איננו סופר" (הגר"ש זעפראני שליט"א רב קהילות הספרדים בני התורה בא"י)
"תעודה ללא תוקף בטלה ואיננה תעודה כלל" (הגאון הגדול רבי מרדכי פרידלאנדר זצ"ל מגדולי רבני ופוסקי הסת"ם של הדורות האחרונים)
"המוכר סת"ם מסופר ללא תעודה, כסוחר בבשר חזיר ר"ל" (הגאון ר' משה שאול קליין שליט"א מגדולי פוסקי הסת"ם)
רוב סופרי הסת"ם (היראי שמיים) שומעים במהלך הכתיבה שירים, רדיו, דרשות, שיחות טלפון, שיחות מהסובבים וכו'"המתעסק בזמן הכתיבה בדברים אחרים פסול" (שו"ע, רמ"א, משנ"ב ודעת רוב הפוסקים)
רוב מוחלט של שוק כתיבת ספרי התורה, תפילין ומזוזות ללא פיקוח כלל "ולא יאמינו לכל הסופרים, שכוונתם רק להרוויח ממון" (לבוש, מהרש"א) "דבר יסודי כ"כ בהיהדות כבשטח הפקר וללא השגחה כלל" (פוסק הסת"ם גאב"ד קאסאן הג"ר נפתלי צבי רוטנברג שליט"א)
רוב מתקני הסת"ם חסרי תעודות, פיקוח או ידע הלכתי מתאים, אם עשו טעות אחת במהלך התיקון כל התהליך נפסל.
שיטת הקנייה היום מסתמכת על מראה הכתב לכשרות והידור, למרות שלא ניתן לזהות 90% מבעיות הכשרות לאחר סיום הכתיבה וההכנה "רוב הבעיות הפוסלות את הסת"ם לא ניתן לראותם לאחר מעשה" (הגאון הגדול ר' יעקב מאיר שטרן שליט"א מגדולי פוסקי הסת"ם)
"תפילין ומזוזות פסולים מסוכנים למשתמשים בהם" (אור זרוע, שבט הלוי)
כפי מצג השווא שהציג פה מכון שליו שנטל על עצמו עטרה להתכסות בה כאדם אשר שנתו נודדת ממנו מחמת מצב הסת"ם
ומצטט פסקים הלכתים כאר ניכר שאין בינו לבין ידיעת הנושא כלום
חשוב לי להבהיר שלא יצא מכשול אני באופן אישי כותב ללא שמיעת שום תוכן כפי שראוי וצריך לעשות
אבל מה שכתב מכון שליו כתב שהמתעסק בדברים אחרים בעת הכתיבה פסול וכתב שזה שו"ע רמ"א משנ"ב ודעת רוב הפוסקים
וציטט את דברי הרמ"א שאדם לא יכתוב בשעה שהוא עייף מכיוון שכותב ללא כוונה
כתב על כך הגאון ר' יעקב מאיר שטרן בספרו משנת הסופר בסימן ד' בשם רשימה שלמה של פוסקים שכתבו שטעם הרמ"א הוא כדי שלא יטעה והביא כדעת יחיד שלא כך שיטת בעל התניא ולהלכה הכריע שם שאין צורך בכוונה כל רגע.
כמו כן בשאר המקורות שכתב לא מופיע דבר כזה לפסול
בנוסף כותב החזו"א או"ח סי' ו' שכיון שאמר בתחילת הכתיבה אין חשש אם למעשה טרוד במחשבות אחרות
בנוסף כבוד מכון שליו לשיטתך מדין שוויה הנפשייה חתיכה דאיסורא וכפי שמבואר בפוסקים
מכיון לשלטענתך רוב מוצרי הסת"ם פסולים אסור לך לברך בשעה שאתה עולה לתורה וברכתך לבטלה וחשש לא תשא שם ה' לשווא
אין טעם להכנס איתך לדיונים הלכתיים שבהם הוכחת את ידיעותיך הדלות
עיקר הויכוח הוא לא האם הארגון מרויח או לא אלא הפירצה הנוראה בכל דרך שנסתכל על זה
אירגון כשרות שמתנהל בחנויות אוכל וכדו' אין השגחה צמודה של 100 אחוז כל שעות היממה וכמו כן אין מצלמות שמצלמות עבור וועד הכשרות במשך כל היום וכל קונה מקהל הסרטה על הבורקס או השניצל שהוא אוכל שזה כשר אלא מתנהל בצורות שונות
ארגון משמרת הסת"ם הוקם ע"י גדולי ישראל ומתנהל בפיקוח צמוד של הרב משה שאול קליין הוא גוף כשרות שמעניק תעודת כשרות על הסופר
כמו כן לשכת הקודש שהוקמה ע"י הגריש אלישיב שנותנת תעודות
לא שמענו מעולם לא מהגריש אלישיב
לא מהגרש וואזנר
לא מהגרנ קרליץ
וכמו כן מאף פוסק גדול שיהיה משום קהילה ועדה שבשביל כשרות צריך צילום תמידי של הנכתב
מה פשר הטלת דופי באלפים רבים של סופרי סתם י"ש פי כמה וכמה מאותו אחד שמקים ארגון בשביל לחתן את ילדיו אם לא מכספינו אלא מכספי התרומות שנכנסות לארגונו אנשים שיכלו ללכת לעבוד בשוק העולם הגדול ובחרו במלאכת קודש
רוצה להוסיף הידורים ניתן להתווכח אבל אין לך ולא לאף רב אפשרות לדעת האם הסתם המשווק בחוץ הוא פסול הם יכולים לדעת אם נעשתה כתיבה שלא כסידרה או איזה פסול הכל עובר הגהת גברא ומחשב אין שום פיקשוש וכמו כן אם הסופר קידש את השם או לא (מסתמא בעתיד תבקש גם הסרטה ללקוח כל יום איך הסופר טובל "הדיוט")
ומסווה הצביעות שלהם עברה כל גבול כאילו הארגון ע"י רבנים כפי שכבר כתבו יש לנו פה את פוסקי הסתם המוכרים כמו הגרמש קליין הרי"מ שטרן שאף חיבר את הספר החשוב ביותר כיום בעניני סתם ושניהם גדולי תלמידיו של בעל שבט הלוי וכמו כן הרב מועלם אצל הספרדים ועוד וזאת מבלי להמעיט בכבודו של אותו רב שתומך בהם (שגם זה מוטל בספק יתכן שהוא נתן ברכה שאמרו לו שרוצים להוסיף הידורים לא סיפרו לו על המונפול שהם מקימים)
אני מוכן על חשבוני ללכת איתך לבדיקת פוליגרף שתוצג לציבור שהארגון לא הוקם כדי להציל את הדור אלא כדי להציל אותך בעצמך שבענו מאירגוני חסד כדוגמתך
סופר שהולך לעבוד במקום כזה הוא ממש בגדר חב לאחרינא אני הייתי מעדיף שלא לקנות ממנו מכיון שהוא בגדר מושחת
וכפי שכותב מהרח"ו בשערי קדושה תיקון מידות האדם גדול בחשיבותו לכל מצוות התורה
גור לך מיום הדין על העוול הגדול שאתה עושה ועל ההוצאת דיבה על סופרי הסת"ם שגם אם ישנם כאלו שאינם ראוים אין זה מעיד על הכלל
רק לאחרונה התפרסם שבסטמר מונצי נמכרו מזוזות מודפסות ולקח זמן עד שעלו עליהם.
האדמו"ר מסאטמר בחודשים האחרונים יצא בחריפות נגד רבים מסופרי ארץ ישראל.
אב"ד מונצי סאטמר יצא גם לאחרונה בחריפות בעניין ודיבר גם על סופרים מזרחיים אשר החלו לכתוב כתב אשכנז "ואשר בחלקם לא הייתם סומכים לשתות מהם כוס מים" כנראה הוא התכוון לסופרים היושבים בפורום זה ומקללים ומזלזלים באלו היושבים לתקן לשם שמיים, בושו לכם והזהרו מיום הדין.
הלוואי ומרכזים כמו של ארגון שליו יקומו כאן לטובת ציבור הסופרים בבורופארק, מונצי וליקווד.
א. בתוך עמינו הסופרים אנו חיים וכל מי שמנהל, עובד ומפעיל את הארגון היה ועדיין הינם סופרי סת"ם ומגיהים מוסמכים, ומה שהבאנו ברמז על המתחולל בתחום הינו קצה הקרחון.
כארגון כמות הידע והסיפורים שאנו נחשפים אליהם יום יום סומרי שיער אך לא נעלה אותם כאן מחמת חילול ה' וכדי לא לקרר את אלו העושים מלאכתם נאמנה ובקדושה וטהרה.
ב. "וכשבא לנמנם לא יכתוב דאינו כותב אז בכוונה" (רמ"א לב' יט') לא נעלה כאן את רשימת האחרונים הגדולה (לצערינו אתה פוסל את כל התורה שבע"פ שבפסקי האחרונים) שאסרו שמיעת שירים, דרשות וכו', גם בדברי הרמ"א, וממש לא משום מה שכתבת 'מגדר מילתא' (הגדרה מומצאת שאינה מובאת בשום מקום).
רק לפני שלושה שבועות הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א סיפר בלווין על הגר"ש כהן זצ"ל (חכם שלום) שצעק על סופר שתפס שומע שירים תוך כדי כתיבה.
לתוספת נביא דברי הגר"מ פרידלאנדר זצ"ל "אם מסיח דעתו מחמת שמאזין לשיעור או לשיר הרי זה יותר גרוע ממסיח דעתו מחמת עייפות כיון שמחשבתו תפוסה בעניין אחר" (משנת מרדכי עמ' שסח בהגה' אות כ')
עוד לא מצאנו סופר אחד שהעיז לאמר ללקוח שהינו שומע תוך כדי מוזיקה, הרצאות, רדיו ושיחות טלפון ותמיהנו מדוע,כאשר בדיני ממונות נחשב למקח טעות וגזל מכיון שיודע שהלקוחות מקפידים בכך.
לגבי דיעבד אם כשר - אחד הבעיות הגדולות בתחום שמסתמכים בהנהגות דיעבד בכתיבה ובהכנה כבר מלכתחילא ובמכוון, וחושבים שהכי הרבה זה יהיה בדיעבד כשר,
אולם, כותב המהרי"ק רבו של ר' עובדיה מברטנורא (שו"ת מהריק סי' לט') "לא שייך לחלק בין לכתחילא לדיעבד אלא שנעשה באקראי בעלמא, אז יש דברים שאנו מתירים בדיעבד, רק שלא יעשה כן לכתחילא, ואם היה עושה כן לכתחילא פשיטא שהיינו אוסרים אפילו בדיעבד".
וכן הוא בדברי "שבט הלוי" בעושה מעשה דיעבד מלכתחילא "על כך מנהגינו לאסור".
דבר ראשון מעניין איך פתאום סופרים מחו"ל צצו לתמוך במכון הזה (הרוצה לשקר ירחיק עדותו) אולי תיקחו אותו אליכם? דבר שני לא הבנתי מה האדמו"ר אמר. שאם ספרדי כותב כתב ב"י או אר"י זה גם פסול? אני מקווה שלא אבל אם זו הכוונה תמסור לו שגם הספרדים יהודים. ואולי זה עוד כלל במכון שליו שספרדי לא יכתוב ב"י.
מה הקשר בין המצב הקשה והכואב שבארה״ב למה ששליו רוצה? זה ששבע מתוך שמונה חנויות מכרו מזוזות פסולות אין זו אשמת סופרי ארץ ישראל אלא סוחרי חו״ל שקונים ומוכרים מוצרים פסולים. זה שבחנות מוכרים מזוזות מודפסות זה לא אומר שהסופרים הם הבעיה משום שלא הסופרים מדפיסים מזוזות, הם כותבים אותם כדת וכדין, לכן הם נקראים סופרים, לא מדפיסים.
זה נורא ואיום שכך המצב בחו״ל, אז הפתרון הוא לחזור ולעורר שאנשים יבדקו את המזוזות שלהם, ולעשות כמו שעשתה משמרת סת״ם בתחילת דרכה: כנסי ענק לעורר שלא קונים מכל אחד. הם עשו בדיקות ענק באותה תקופה ובאמת מצאו פסולים לא נורמליים. הפתרון היה כפי שהרב וואזנר הורה - מבחן תלת שנתי לסופרים. ובאמת בארץ העניין מאוד ברור ליראים ושלמים בתוכינו שאם אין תעודה לא קונים.
מה לעשות, שלדבריך המצב בחו״ל חזר והתדרדר אבל זה כבר לא אשמת סופרי א״י, זו אשמת הסוחרים שמשווקים לאנשיהם מוצרים פסולים. היעלה על דעת אחד מאיתנו למכור מזוזה שלא עברה הגהה ע״י מחשב וגברא? אז איך הם מגיעים לחו״ל בהיקפי ענק?! אני לא מבין.
הפתרון לבעיה הוא לא מרכזי (מרכז) שליו, הפתרון הוא להכשיר צוותי מגיהים בחו״ל. שכל אחד שקונה מזוזה יוכל ללכת לבדוק. שיהיה מי שיבדוק ספרי תורה ומגילות בחו״ל. לעורר שהמוכר צריך להציג את התעודה של הסופר, לעורר בארץ, כפי שעמי ברויאר כבר עושה, את החשיבות העצומה של תעודה. זה יהיה לדאוג לסופרים ולציבור, לא לדרוש עשר אחוז על כל מוצר שתמכור. (מה שאגב יקפיץ את מחירי הסת״ם לגבהים ויעודד עוד ועוד זייפנים להכנס לשוק).
אל תעשו אותנו הסופרים כמי שלא אכפת להם מסת״ם פסול. להפך, כל פעם שאנחנו שומעים על כזה אחד שנתפס אנחנו מתכווצים וכועסים עליו שהוא העז לשלוח ידו במלאכת הקודש ולהטעות יהודים תמימים, אנחנו שמכירים את חומר העניין מזדעזעים כל פעם כזו.
אבל אין קשר לשליו, הם לא באו לפתור סת״ם פסול, הם באו להרוויח. הם רוצים לעקוב אחרי הסופר שהוא מוציא בפה כל מילה, זה דבר טוב לכשעצמו. שהוא לא שוכח לקדש, דבר שכולנו בחרדות אולי במהלך כל הספר שכחנו לקדש. אבל למה להגיע בצורה בזויה של לפסול את כל השאר. רוב הסת״ם האמיתי הנמכר הוא כשר. אם יש אחוזים שמקפיצים את הפסולים זה דברים שבעין רואים אותם. אנשים שכותבים ולא מקדשים, הם במספרים נמוכים מאוד ממה שתיאר שליו.
קראתי את הבעיות שמונה שליו באתר שלו. זה ששולחים לארה״ב סת״ם פסול זה באמת לא בעיה של הסופר. הוא יכול לכתוב בקדושה וטהרה אבל לחו״ל ישלחו מזוזה מודפסת כמו שכבר כתבתי.
שומעים שירים, אז כן שאלתי כמה רבנים ולכולם היתה אותה תשובה הם עיקמו את האף ואמרו שזה לא בסדר אבל לדקה לא מוריד את כשרות הסת״ם. וכששמעו שזה עוזר לריכוז התירו מיד. אם היה פוסק שפוסל הם מיד היו אומרים לא.
תעודות אין קשר לשליו, פשוט הקונה צריך לבדוק תעודה ולא שיש גם תעודה של מקום מוסמך כבד״ץ ומשמרת סת״ם ויד רפאל ועוד, ולא שיש תעודה של מקום אנונימי בשם מרכז שליו ולא משנה כמה סרטים תביא לו לצפות (מה שאגב הרב וואזנר זצ״ל אסר מכל וכל) הוא לא יבין מה הוא רואה. ואם הוא מבין הוא כבר לא צריך אתכם.
מה זאת אומרת ללא פיקוח? יש תעודות שניתנות על ידי ארגונים המופקחים על ידי גדולי פוסקי הסת״ם, ולא רב בית כנסת בבית שמש שמוערבותו אינה ידועה לי. (תביא מכתב חתום ולא תמונה איתו. ואם אתה מביא מכתב תביא של אחד מהרבנים הידועים)
מתקני סת״ם ללא תעודה זו בעיה ידועה ולי הורו לתת למחוק בלבד. אבל מצלמות על הסופר לא יעזרו.
חומרי גלם זה שוב בעיה של הקונה שלא בירר. לא מרכז כזה או אחר שיושב במקום בודד בארץ (אגב, מה עושה סופר מעמנואל? הוא לא יוכל לכתוב עד שתפתחו אצלו מרכז?)
שוק שחור זו בעיה של המדינה, לא של כשרות סת״ם. (וחוץ מזה חשבתי שבסאטמר יעדיפו סופר שלא שילם מיסים למדינה הציונית)
שיטת הקנייה מתנהלת בדיוק לפי איך שהיא צריכה - לפי היופי מפני שצריך זה קלי ואנווהו. שלא לדבר שבתפילין, בריכוזים החרדיים, הקנייה נעשית לפי החומרות של הסופר, (רד״ך, מקווה, לא להפסיק בדיבור. אדם ששותה קפה לפני התפילה או שלא שותה...) ואצל אלו שמעניין אותם רק היופי ולא מי הסופר אז כמו שלא התייחסו לתעודות המפוקחות כך לא יתייחסו למרכז ליצני.
והטענה האחרונה של שליו שהכל נעשה על פי מילתו של מי שמרוויח מזה, אני לא הולך להגיב...
גם בארץ ישראל לא קונים סת''ם בחנות, אולי רק אצל כאלו המוחזקים ממש, וגם לקונה יש ידע במה שהוא קונה.
כאחד שעוסק כמה שנים בהגהה, גם כאן בארץ לך לרוב החנויות לא מוכרות (אולי חוץ מבני ברק וירושלים), ותראה שיש הרבה מאוד בעיות במזוזות שמוכרים בחנות, ולכל הפחות שהכתב ברמה נמוכה בהרבה מהמחיר הנדרש.
מי שמבין יודע שסת''ם הכי מומלץ לקנות ישירות אצל סופר מוחזק, או (לפעמים קצת פחות מומלץ) אצל רבנים שעוסקים בזה, או מישהו שהומלץ על ידי רב גדול. מי שנכנס לקנות סת''ם לכל חנות שהוא רואה ומתרשם מהמוכר שלובש שחור לבן או לבוש אחר, זה בעיקר חילונים או אנשים שממש לא מבינים.
תמיד יהיו אנשים שלא מבינים ולא מתאמצים להבין, ותמיד יהיו אלו שירמו אותם, בין אם אלו אשכנזים, ובין אם אלו מזרחיים. ותמיד יהיו סופרים כשרים עם כתב מהודר ואנשים שיודעים להעריך אותם, תופתע לדעת, גם אצלנו ה"מזרחיים".
תראה איך אדון מרכזי שליו שהציג את עצמו בהתחלה כהרה''ג, הכריז פה שיש פוסלים ס''ת שסופר לא הוציא מפיו, וכאשר תפסנו אותו בטעות, טען שהוא מעולם לא טעה, הרחיק עדותו ששמע את זה אצל איזה רב, אחר כך טען שהרב בחו''ל והוא מחכה שיחזור ולשאול אותו, ובסוף אמר שהוא לא ייתן את המקורות כי הוא נעלב ממני. ועד עכשיו אנחנו מחכים. אני מניח שאתה יכול להריח שקר גם אם אתה לא מזרחי נכון? אמנם אני לא פוסל את האפשרות שתוכנה מעין זו יכולה לעזור לסופר עם "נערווים" אם הוא קידש או לא, אבל לא כאשר ממציא התוכנה עיקרו בשקר.
נצליח לספק סת''ם כשרים לעם ישראל גם בלי לתת "מעשרות" למרכזי שליו.
שלא נידון על כך שלא מחינו נגד ביזוי תלמיד חכם וארגון קודש, נעשה זאת כדי שלא יבולע לנו ח"ו.
ישנם כמה טרולים בפורום כהמגיב 'דניאל' ו'כתר הסת"ם' ועוד כמה שהם כנראה אותם צמד חמד רק בשמות אחרים שמשתלחים בארגון שמנסה לעזור לסופרים ולציבור.
באמת לא מובן מה זה ה'ונדטה' הטמאה שלקחו על עצמם נגד ארגון שלפי מה שנראה באתר שלהם ולפי מה ששמעתי מחבריי הכל כל כך שקוף שאין סיכוי שלא יעמדו אחר דיבורם.
השתלחות בארגון כזה זה בדיוק כמו להשתלח בכל ארגון לנזקקים, ראשי ישיבות, כוללים וכל עולם התורה הנזקק לתרומות וגם עליהם ליצני הדור אוהבים לבזות כאחרוני שונאי ישראל כאילו כל עיקרם הוא לפרנסתם ולכיסם ה"י ובכך מנסים להטיל דופי בעולם התורה.
גם בכתבה בישראל היום לפני כמה שנים נכתב על מבצע שעשו חב"ד בארץ ומתוך 17.000 בתים שנבדקו 58% היו פסולים, אז מה אתם רוצים מהם, זה כתבות שמספיק שתכתבו מזוזות פסולות באינטרנט ותראו הכל.
הכיצד אינכם מפחדים להשתלח בהם ולא לחשוש לתוצאות מן שמיא.
גורו לכם מיום הדין ובטוחני שבורא עולם ישלם לכם כפל כפליים כפועלכם הרע.
הוא התכוון לזה שאם הסופר מזרחי, אסור לקנות ממנו אפילו אם כתב בכתב אשכנזי. כאסמכתא לדבריו, הרי החסידים שלו אפילו לא נוהגים לשתות כוס מים אצל אדם מעדות המזרח, אז כל שכן איך נקנה מהם מזוזה?! אבל יש לכך תקנה:
אלה שמביאים לחו''ל מזוזות פסולות ימשיכו להביא, ולא חסר טרולים אמיתיים שיקנו מהם לצערנו. אין לזה שום קשר למכון מסויים שיקום וינסה לתקן את עולם הסת''ם, מי שמחפש זול תמיד ימצא את זה.
סתם סופר, אתה מוזמן ללכת לכתוב שם במרכז שלו, אם אתה זה לא הוא כמובן...
אף אחד לא אמר שאין בעיות. אבל הבעיה הגדולה שמכון כמו שליו לא יפטור את הבעיה אלא רק יחמיר אותה שרק היראי שמיים יסבלו ממנו ואותם נוכלים לא יחליטו להגיע אליכם שתפקחו עליהם. ותסביר לי לדוגמא מה שאמרת שנמצאו מזוזות מודפסות איך מכון כמו שליו יפטור את הבעיה?. ואני לא יחזור על על הדו שיח שהיה כאן בקיצור מי שמוכר מזוזות פסולות ימשיך גם אחרי שיקום המכון הזה והיראי שמיים יצטרכו להתמודד עם עוד חבורת תאבי בצע כסף.