לא ענית על אף שאלה ששאלו אותך .. קודם תענה תשובות ואחר כך נתקדם. הדבר היחיד שאתה כותב שבלעדכם אין סת"ם כשר ומביא כמה מאמרים ובגלל זה אתה רוצה שירוצו אחריך.. בהתחלה הבנתי שאתה חושב שסופרים הם נוכלים.. אבל גם טיפשים ?
ראשית אולי תספר לנו מי המשקיע שלכם מהתמונות נראה שהשקעתם סכום לא מבוטל קצת שקיפות (כמו שאתה דורש מאיתנו) לא תזיק האם אתם עמותה או חברה בע''מ מה התפקיד שלך בעמותה האם אתה חבר עמותה אולי תספר מה המודל הכלכלי שלכם על פניו זה נראה חסר סיכוי.
שנית יש כאן עניין של אמון ברגע שאתה עושה כזה דבר אתה מוציא לעז על כל הסופרים שאינם עושים מלאכתם נאמנה וכאילו צריך לעקוב אחריהם אז למה שנרצה לשתף פעולה מה גם שמעקב יוריד את הרמה של הכתיבה המתח המטופש הזה שיש מי שעוקב אחריך (הרי אתם צריכים לראות את כל סרטון הכתיבה כי אחרת מה עשינו) סופר צריך נפש משוחררת וחופש פעולה
שלש יש מושג של לא ניתנה תורה למלאכי השרת ואם סופר צריך בשביל להתרכז לשמוע מוזיקה אין כל מקור הלכתי לפסול ואף לומר שאינו מהודר אלא א''כ שומע דברים שאינם תואמים את הרצינות הנדרשת למלאכת הכתיבה וראיה הכי פשוטה הרי לנהוג באוטו זה דבר המצריך ריכוז וחיי אדם תלויים בזה ג' חמורות שפיכות דמים ובכ''ז לא שמענו למי מהפוסקים שיאמר אסור לשמוע שירים/רדיו בנהיגה ואין מומחה בעניניי תחבורה שאוחז שששמיעת מוזיקה תוך כדי נהיגה גורמת לתאונות וה''ה בנ''ד שמיעת מוזיקה בווליום סביר לא רק שלא מפריע אלא אף תורם לריכוז אני אישית אשמח להיפגש עם רבנים ופוסקים להסביר להם את הנקודה הזאת ובכתיבת השם משום כבוד ה' לא ראוי לשמוע באותו הזמן.
רביעית הטיעון שעד אחד נאמן באיסור תקף גם לגבי סת''ם וידועים דברי החזו''א בעניין...
ראשית אנו יכולים בקלות לדעת לפי מה שכתבת לאיזה קהילה ומגזר אתה שייך אשר בה משתולל ההיפקרות המוחלטת שאמרת וללא בושה כלל.
אסור לדעת כל הפוסקים לשמוע שירים, דרשות וכו' וכל מה שכתבת הינם ליצנות גמורה ועיוות ההלכה.
בגלל זה חובה תעודה בתוקף כדי לדעת בסיס ההלכה ולא לפסול הכתיבה.
לך לאריז"ל, לפרי מגדים, לרב עובדיה, לרב מאזוז, לבעל שבט הלוי, לר' אלישיב, לר' מרדכי פרידלאנדר, לר' משה שאול קליין, לר' שטרן, לר' מועלם, לר' יצחק יוסף, לר' שלום כהן ולעוד עשרות אם לא מאות פוסקי זמנינו ותגיד להם את הליצנות והכפירה שכתבת.
פשוט בושה וחרפה ובגלל דבריך הוקם מרכזינו
סופרים כמוך לא רוצים ולא נרצה במרכזינו גם לא בחינם.
הוא צריך תוכנה שתפקח בצורה טלפתית על המוח של הסופר, כי בזמן שהוא יכתוב שעות על גבי שעות שם בחדרים המפוארים, בלי דבר תורה לשמוע, המחשבה שלו עלולה לשוטט לעוד ועוד חדרים אחרים...
גם נראה שמשום מה הוא מתלבש על סופרי הסת''ם, שלכאורה הם החולייה הכי חלשה בשרשרת הייצור... מה עם איזה תוכנה שתפקח על עבדני הקלף 24 שעות ביממה,על כל חומר משלל חומרי העיבוד שמוסיפים לחבית שהכל נעשה לשמה... נראה אם אחד הייצרנים הגדולים של הקלף יסתכל עליו בכלל. רק הסופרים המסכנים שבאמת עובדים בשחור כמו שהוא אומר, אולי יצטרכו למסע הזה.
גם צריך תוכנה לגילוי סוגי העורות, כי אולי בעל המפעל בחו''ל זרק את העור של הכלב שמירה לערימה כדי להרוויח עוד כמה ג'ובות. ומי יודע איזה בעל חי עלול להשתרברב שם בדרך בכל מפעלי הענק האלה שמייצאים מיליוני עורות של שלל בעלי חיים ללא משגיח צמוד של העדה החרדית...
וגם בל נשכח את המשרטטים שלצערי כבר הגיעו אליי כמה קלפים שמחמת רוב גירוד בצד שיער התבלבו ושרטטו את הצד ההפוך (כן, כן... רואים ליצה בצדדים). צריך תוכנה שתסרוק את העור כי לא כל אחד יודע לזהות.
או שאולי גם תעשה חדרי שחיטה ועיבוד מפוארים? ומה עם ה"בתים מאעכרים", והצבעים, וכו' וכו'... אין לדבר סוף.
גם אני פעם חשבתי שרוב הסת''ם פסולים, אבל בסקירת השוק של סופרים שמקבלים קצת יותר מאיזה 150 ש''ח למזוזה, ומגיהים שמקבלים יותר מ-10 ש''ח לבדיקת מזוזה, ראיתי שרוב מוחלט של הסת''ם כשרים. וגם אם קנית תפילין לאחר רוב בירורים ובדיקות, גם אם היה היתה בעיה הלכתית בייצור שאין מי שיגלה אותה אי פעם, התורה לא ניתנה למלאכי השרת, יש רובא, יש חזקה, יש הלכות לדברים האלה. בסופו של דבר, רחמנא ליבא בעי.
ר' גבריאל, עזוב אותך מלנסות לתקן את העולם, חבל על הממון, יש משפחה, יש ילדים, הלוואי שנתקן את עצמנו קודם. תטוס לאומן, תהנה מהחיים, יש שם רב שהוריד תיקון לעולם .
שוב ליצני הדור משמיעים קולם בנושאים הלכתיים שאין להם יד ורגל בו.
ישנם רשימות של פוסקי האחרונים ביניהם ספר הזכרונות למוהר"מ אבוהב, חתם סופר ועוד, ורבים מפוסקי זמנינו כבעל שבט הלוי, הגר"ח קנייבסקי ועוד הפוסקים שבטלה חזקת מומחים.
בפרט מי שאין לו תעודה בתוקף גם חזקת כשרות לא ניתן לבדוק בו, כי בלעדי כך לא ניתן לדעת אם יודע מימינו לשמאלו.
מי שתחום זה קשה לו בקיום הלכותיו שיעשה כעצת "דניאל המגיב", ויסע לאומן ויבקש רחמים על נשמתו ויעזוב את תחום כתיבת קודש הקודשים היהודי ויעבוד בירקות או בשאר דברים ובא לציון גואל.
תעודה לא מראה על כשרות הסת"ם היא אך ורק מראה שהסופר יודע את ההלכה וגם אחרי שפג תוקף של התעודה הסופר לא נהיה סנילי ושוכח הכל. אני מכיר הרבה סופרים מומחים יראי שמיים בקיאים בהלכה שכבר לא מחדשים את התעודה. מי שלימד אותי כבר 20 שנה לא חידש את התעודה מה זה אומר שהוא ואני פסולים? (תברר אם ליחזקאל יחזקאל יש תעודה בתוקף. וכמהו יש הרבה) וגם אם קשה לך לקבל את זה עדיין זו האמת.
הצעת לסגור את סופרי הסת''ם בחדרים מפוארים עם תוכנה שמפקחת כל שנייה ושנייה איך הם כותבים וכמה הם נושמים.
לחולקים עליך הצעת לפרוש למכירת ירקות, או לטוס לאומן לבקש רחמים וכו'.
לחלק קראת כופרים, לחלק ליצנים .
תשמע יש לי רעיון בשבילך, יש מכונה שבודקת את האור המקיף של אדם שמניח תפילין או שאר מצוות.
תעזוב את כל המרכזים האלה שאתה רוצה לכלוא בהם את הסופרים. פשוט תשיג כזאת מכונה, וככה תוכל כל אדם פרטני את האור מקיף בזמן ההנחה או קריאה בס''ת. ככה תוכל לדעת אם התפילין כשרות, וגם את דרגת ההידור לפי דרגת האור.
בשיטה הזאת שהצעתי לך, תוכל לבדוק את כל מכלול התפילין או הס''ת, כפי שכבר העירו לך, שיש עוד כמה וכמה בעלי מלאכה העוסקים בעניינים האלו. החל מהגויים אי שם בקצוות תבל שמספקים את העורות.
תחושתינו היא שהעונים הינם מקהילה ומגזר מסויים שבכל אופן ההיפקרות שם מתחת לכל ביקורת לכן תשובותיכם והתנהגותכם סותרת את כל כללי יסודות ההלכה ועזות פנים מול גדולי ישראל.
כשמתייעצים עמנו אנו מדגישים לא לקנות לעת עתה מאותו מגזר בגלל הזלזול וההיפקרות ולקנות משיטות אחרות.
אם כבודו מגובה ע''י גדולי ישראל יכול בבקשה להעלות כאן את ההסכמות שיש לו מהם לפסול את רוב הסת''ם שיש היום או להציגו כדיעבד, ולבטל כל חזק כשרות ונאמנות של סופרי הסת''ם?
או בכלל סתם הסכמות על כל הרעיון...
ובבקשה תרשום לי את המקורות למה שאמרת שישנם מחמירים לפסול ספר תורה אם הסופר לא הוציא בפיו.
אנו חס וחלילה לא פוסלים אלא אומרים שיש בעיה, ואל תסתכל על השכן שלך שקונה מזוזה, אלא על ה80-90% שנמכר לחו"ל שזו ההיפקרות הקשה ביותר שלאחרונה האדמו"ר מסאטמר יצא בחריפות נגד סופרי ארץ ישראל כי ראה הרבה פסולים שם (סיפר לנו הגבאי שהרב'ה ביקש שיקנו בסתר אצל סוחרים שם והזדעזע ממה שראה).
אם היינו מרוויחים כלכלית מכך אולי היינו נוהגים בכפפות של משי ומתחנפים.
אך מרכזינו חינמיים לסופרים ואנו גם עוזרים ומחברים אותם לכאלו שיעזרו להם למכור או ללקוחות שיקנו מהם ישירות בלי תמורה והאחזקה כמעט כולה מתרומות (אנו כן מבקשים מהם לעזור לנו במעשר שבכל אופן הם מוציאים במעט להוצאות האדירות).
הטכנולוגיה אשר עובדת עצמאית דורשת רק שליטה של מפקח אחד על אין ספור חדרים רק לראות שאין סטיות במערכת לכן עלותה כיום נמוכה.
הסופרים מוכרים ישירות ללקוחות ואנו משתדלים להגיע להסדרים מול מפעלים שבהשגחת "העדה החרדית" לספק חומרי גלם בעלות סיטונאית בשביל הסופרים שתחתינו.
הסופרים בכל המקרים מרוויחים יותר.
הלקוחות מתחלקים ל2 קטגוריות -
לאשכנזים יוצא אותם עלויות ובמקרים רבים גם יותר זול (זה לא עובר כמה ידיים).
לספרדים העלויות גבוהות יותר, בעיקר בגלל חומרי הגלם כבתי תפילין וכו' החייבים להיות בפיקוח ה'עדה החרדית' בלבד (כל חומרי הגלם במרכזי הארגון אך ורק מכשרות העדה החרדית).
פתאום אתה מגלה שגם החומרי גלם צריכים לעבור דרכיכם. וחייב להיות מסוג מסויים.. אולי גם זה במימון תרומות לשם שמיים ללא מטרות רווח?.. אולי פעם אחת תגיד בדיוק מה התנאים? אבל לפני זה אני עדיין מחכה לתשובות לכל מה ששאלתי ואתה פשוט מתעלם..
אתה צריך להתמקד בדברים הטובים שאתה מציע, כפי שדיברת על עבודה בלבן ופנסיה וכל זה. אם אתה יכול לקדם את המקצוע באופן שיועיל לתקווה לעת זקנה לסופרים זה חשוב מאוד.
גם התוכנה שלך יכולה להועיל הרבה לסופרים (לפי מה שאתה אומר) , אם היא יכולה לגלות כל טעות בשעת כתיבה במיוחד אם שכח אות, שזה יכול להציל ממון וזמן רב מסופר על טעות שכזו, וגם שלא יצטרכו להכנס לספיקות אם קידש או לא, ועוד שלל דברים שמתעוררים אצל סופרים. ואם אתה יכול להשיג להם מחירים טובים, אז יש לך הרבה מה להציע. תתמקד בזה, שזה יועיל לסופרים, לא בזה שאתה כביכול מנסה להציל את עם ישראל מהסופרים הבעייתיים. אנשים לא רוצים לשמוע שחושדים בהם, אבל הם כן רוצים לשמוע שאתה יכול להועיל להם.
וגם אתה יכול להרוויח על הדרך, אין בזה פסול, זכותך להרוויח גם הרבה,
וגם אם אתה לא מרוויח, אל תפרסם את זה, כי אנשים פשוט לא קונים את זה.
עיקר הויכוח הוא לא האם הארגון מרויח או לא אלא הפירצה הנוראה בכל דרך שנסתכל על זה
אירגון כשרות שמתנהל בחנויות אוכל וכדו' אין השגחה צמודה של 100 אחוז כל שעות היממה וכמו כן אין מצלמות שמצלמות עבור וועד הכשרות במשך כל היום וכל קונה מקהל הסרטה על הבורקס או השניצל שהוא אוכל שזה כשר אלא מתנהל בצורות שונות
ארגון משמרת הסת"ם הוקם ע"י גדולי ישראל ומתנהל בפיקוח צמוד של הרב משה שאול קליין הוא גוף כשרות שמעניק תעודת כשרות על הסופר
כמו כן לשכת הקודש שהוקמה ע"י הגריש אלישיב שנותנת תעודות
לא שמענו מעולם לא מהגריש אלישיב
לא מהגרש וואזנר
לא מהגרנ קרליץ
וכמו כן מאף פוסק גדול שיהיה משום קהילה ועדה שבשביל כשרות צריך צילום תמידי של הנכתב
מה פשר הטלת דופי באלפים רבים של סופרי סתם י"ש פי כמה וכמה מאותו אחד שמקים ארגון בשביל לחתן את ילדיו אם לא מכספינו אלא מכספי התרומות שנכנסות לארגונו אנשים שיכלו ללכת לעבוד בשוק העולם הגדול ובחרו במלאכת קודש
אתה שקרן רוצה להוסיף הידורים ניתן להתווכח אבל אין לך ולא לאף רב אפשרות לדעת האם הסתם המשווק בחוץ הוא פסול הם יכולים לדעת אם נעשתה כתיבה שלא כסידרה או איזה פסול הכל עובר הגהת גברא ומחשב אין שום פיקשוש וכמו כן אם הסופר קידש את השם או לא (מסתמא בעתיד תבקש גם הסרטה ללקוח כל יום איך הסופר טובל "הדיוט")
זה לא דרך התורה לשווק את עצמך על חשבון טינוף האחר
ומסווה הצביעות שלהם עברה כל גבול כאילו הארגון ע"י רבנים כפי שכבר כתבו יש לנו פה את פוסקי הסתם המוכרים כמו הגרמש קליין הרי"מ שטרן שאף חיבר את הספר החשוב ביותר כיום בעניני סתם ושניהם גדולי תלמידיו של בעל שבט הלוי וכמו כן הרב מועלם אצל הספרדים ועוד וזאת מבלי להמעיט בכבודו של אותו רב שתומך בהם (שגם זה מוטל בספק יתכן שהוא נתן ברכה שאמרו לו שרוצים להוסיף הידורים לא סיפרו לו על המונפול שהם מקימים)
אני מוכן על חשבוני ללכת איתך לבדיקת פוליגרף שתוצג לציבור שהארגון לא הוקם כדי להציל את הדור אלא כדי להציל אותך בעצמך שבענו מאירגוני חסד כדוגמתך
סופר שהולך לעבוד במקום כזה הוא ממש בגדר חב לאחרינא אני הייתי מעדיף שלא לקנות ממנו מכיון שהוא בגדר מושחת
וכפי שכותב מהרח"ו בשערי קדושה תיקון מידות האדם גדול בחשיבותו לכל מצוות התורה
גור לך מיום הדין על העוול הגדול שאתה עושה ועל ההוצאת דיבה על סופרי הסת"ם שגם אם ישנם כאלו שאינם ראוים אין זה מעיד על הכלל
עיקר הויכוח הוא לא האם הארגון מרויח או לא אלא הפירצה הנוראה בכל דרך שנסתכל על זה
אירגון כשרות שמתנהל בחנויות אוכל וכדו' אין השגחה צמודה של 100 אחוז כל שעות היממה וכמו כן אין מצלמות שמצלמות עבור וועד הכשרות במשך כל היום וכל קונה מקהל הסרטה על הבורקס או השניצל שהוא אוכל שזה כשר אלא מתנהל בצורות שונות
ארגון משמרת הסת"ם הוקם ע"י גדולי ישראל ומתנהל בפיקוח צמוד של הרב משה שאול קליין הוא גוף כשרות שמעניק תעודת כשרות על הסופר
כמו כן לשכת הקודש שהוקמה ע"י הגריש אלישיב שנותנת תעודות
לא שמענו מעולם לא מהגריש אלישיב
לא מהגרש וואזנר
לא מהגרנ קרליץ
וכמו כן מאף פוסק גדול שיהיה משום קהילה ועדה שבשביל כשרות צריך צילום תמידי של הנכתב
מה פשר הטלת דופי באלפים רבים של סופרי סתם י"ש פי כמה וכמה מאותו אחד שמקים ארגון בשביל לחתן את ילדיו אם לא מכספינו אלא מכספי התרומות שנכנסות לארגונו אנשים שיכלו ללכת לעבוד בשוק העולם הגדול ובחרו במלאכת קודש
רוצה להוסיף הידורים ניתן להתווכח אבל אין לך ולא לאף רב אפשרות לדעת האם הסתם המשווק בחוץ הוא פסול הם יכולים לדעת אם נעשתה כתיבה שלא כסידרה או איזה פסול הכל עובר הגהת גברא ומחשב אין שום פיקשוש וכמו כן אם הסופר קידש את השם או לא (מסתמא בעתיד תבקש גם הסרטה ללקוח כל יום איך הסופר טובל "הדיוט")
ומסווה הצביעות שלהם עברה כל גבול כאילו הארגון ע"י רבנים כפי שכבר כתבו יש לנו פה את פוסקי הסתם המוכרים כמו הגרמש קליין הרי"מ שטרן שאף חיבר את הספר החשוב ביותר כיום בעניני סתם ושניהם גדולי תלמידיו של בעל שבט הלוי וכמו כן הרב מועלם אצל הספרדים ועוד וזאת מבלי להמעיט בכבודו של אותו רב שתומך בהם (שגם זה מוטל בספק יתכן שהוא נתן ברכה שאמרו לו שרוצים להוסיף הידורים לא סיפרו לו על המונפול שהם מקימים)
אני מוכן על חשבוני ללכת איתך לבדיקת פוליגרף שתוצג לציבור שהארגון לא הוקם כדי להציל את הדור אלא כדי להציל אותך בעצמך שבענו מאירגוני חסד כדוגמתך
סופר שהולך לעבוד במקום כזה הוא ממש בגדר חב לאחרינא אני הייתי מעדיף שלא לקנות ממנו מכיון שהוא בגדר מושחת
וכפי שכותב מהרח"ו בשערי קדושה תיקון מידות האדם גדול בחשיבותו לכל מצוות התורה
גור לך מיום הדין על העוול הגדול שאתה עושה ועל ההוצאת דיבה על סופרי הסת"ם שגם אם ישנם כאלו שאינם ראוים אין זה מעיד על הכלל
האים חשבת לרגע מה קורה לחילוני שרואה את האתר שלך? חרדי שומר תורה ומצוות שכותב במפורש שכל הדתיים נוכלים ושקרנים והכל זה כסף.. אני לומד עם ציבור שמתחזק ואני יודע שאחד כמוך זה חותמת לכל מה שאומרים עלינו! תחשוב לרגע אם לא על כבוד הבריות לפחות על כבוד שמיים שאתה מבזה ברבים ציבור שלם שומרי תורה בלי הבחנה. ואתה עוד מצפה לסיעתא דשמיא.. (ואני לא חולק שצריך עוד לתקן אבל ממש לא ככה) ולכן אניבטוח ששום רב שפירסמת לא נתן לך הסכמה לכתוב כאלה דברים ולפרסם אותם ולבזות את כל הציבור החרדי. ואם כן תעלה את זה בכתב ידם שנראה מה הם כתבו ולא רק תמונה שהם חייכו אליך.
אך ורק אם אתה רוצה להרוויח וזה דבר נורמלי תשווק את עצמך בתור חדרי סופרים מרווחים עם תוכנה שעוזרת לצימצום בעיות ובנוסף עם אפשרות לרכישה סיטונאית של מוצרי סת"ם ועזרה בפתיחת עוסק פטור בתשלום לפי אחוזים אני חושב שזה רעיון מוצלח בעיקר למתחילים. אף אחד לא יבוא אליך בטענות. ואם אתה רוצה להתנגח ולמחוק את כולם שים לב שאין כאן אחד שהסכים איתך. תיקח את זה לפחות בתור סקר קטן שזה מיועד לכישלון. וחבל שהרב יפסיד של המכון את כל כספו לפי מה שכתבת
יש ברשותי תפילין ישנים שברצוני להציל אותם זה עדיין במצב שמותר עפ'י הלכה להציל. אם יש למישהוא מידע על ספריי שלא משאיר ממשות וכדו' אשמח אם יצור איתי קשר 0533171900 בתודה מראש.
פנוי לכתיבת ספר תורה 97000 א"ש קצב כתיבה שנה כולל: קלף, תפירה, תיוג, הגהה גברא, והגהת מחשב פעמיים, תעודה בתוקף יד רפאל אברך חצי יום טלפון כשר לפרטים 0548535902 או במייל: a0548535902@gmail.com
אני כבר מעל שנה רוצה להעלות סרטון ארוך ומפורט בדיוק בשאלה הזו אולי בזכות שאלתך אני יזדרז קצת.
עקרונית זה תלוי בכמה וכמה משתנים.
אבל הדרך הנכונה היא לבדוק את התשלום עבור שעת עבודה.
סופר שכותב לאט עדיף לו לעבוד על כתב אשכנזי, וסופר שכותב מהר יכול להרויח יותר בכתב הספרדי.
עכשיו כשתשמע מחיר מאיזה סופר אל תקח את זה כהלכה למשה מסיני כי כל סופר מרויח מחיר שונה לשעה בהתאם להרבה דברים
רמת הסופר, רמת הכתב, וותק, מהירות, ועוד...
בכל אופן במקרה הסטנדרטי מומלץ לאשכנזי לכתוב כתב אשכנזי ולספרדי לכתוב כתב ספרדי, בדרך כלל זה גם יותר נוח למכירות שאתה מוכר לקהל יעד שעוטפים אותך ולא הולך לחפש לקוחות 'משכונות' אחרות (בלע''ז אנ''ש).....
פיקוח על הסת"ם הוא אכן דבר טוב אבל חבל שבאתר של ארגון שליו כתוב עשרות פעמים סת"ם עם ט' ולא עם ת אז מה הם בדיוק יודעים על סת"ם לאלוקים פתרונים, ושנית כתוב שהפיתרון שלהם בינה מלאכותית לגילוי בעיות בסת"ם כידוע זה דבר שגדולי ישראל אסרו אבל אולי כייוון ש-90% מהסת"ם פסול אז יש כאן עת לעשות לה' הפרו תורתך וצ"ע
1. רק לאחרונה סיימו לבנות את האתר החדש על ידי איש מקצוע שהיה אמור להעתיק העתק הדבק את התוכן המילולי, ישנם כמה מקומות שנראה שלא עשה כך ודברים מעט השתנו כמו המילה סת"ם למילה סט"ם (כנראה השתמש בתוכנות תרגום) ועוד כמה בעיות בעיקר בעברית שמנסים לתקנם בימים אלו.
2. בגלל רגישות המערכת מרן הגרב"צ ואזנר שליט"א הורה שהמערכת לא תהא לשימוש חוץ ממרכזי הארגון.
מערכת הפטנט הינה היחידה בעולם המזהה זיהוי שפתים, שמע, התנהגות שאינה הלכתית ופעמים רבות יודעת לזהות בעיות לפני שנוצרו לפי חולשות הסופר ומסייעת בכך לסופרים החרדים מכך שאולי עשו טעות או לא קידשו וכו' ומייד יודעת לזהות גם דברים שנגרמים בשכחה ובאי שימת לב.
אני סופר מתחיל כבר תקופה ארוכה. לא יודע למה אבל צורת הכתיבה קשה לי ומכאיבה בגב היד. אני מבינה לכתוב טבעי אבל זה לא הולך גם בגלל שבכתיבה בעט אין לי צורה מסויימת של כתיבה זה משתנה וגם אני לא כותב כל-כך הרבה. תודה מראש. (קניתי שולחן סופר וזה עדיין לא עוזר)
תצרף בבקשה הרב המכובד ממכון שליו את ההסכמה של הרב וואזנר לגבי השימוש בבינה מלאכותית במלאכת הסת"ם אם זה דבר שנאסר על ידי גדולי ישראל צריך הסכמה להחרגה בשימוש , ואני רק מקווה שהבינה מלאכותית הזאת כמו שאמרת שעושה ת במקום ט' לא תפסול סופרים סת"ם על סמך דימיון ולא תכשיר פסולים על גם כן סתם
אם ללא מטרות ריוח וכל כוונתך לשם שמים אז מה אתה מתערב כמה הסופר מקבל, והשוק השחור שבסת"ם , תתעסק רק בחלק הרוחני של הסת"ם ולא בחלק הגשמי אם אתה גוף כשרות לא ראינו ששום גוף כשרות שקובע כמה יעלה המוצר שעליו הם נותנים כשרות אתה פה מתערב בשוק השחור וכמה הסופר יקבל ועליך נאמר עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס
מי שיש לו מידע על ספריי בהכשר טוב לחיזוק אותיות ישנים בתפילין וס'ת (כמובן באופן שלא יורדים ע'י משמוש הידיים.עפ'י הכוונת בעל שבט הקהתי.) אשמח להתעדכן, 0533171900 בתודה מראש.
לגבי קלפים ידוע לי שהרב יעקב כחלון מעודד את הנושא אבל היה בעיות של שבירת אותיות אצל חלק מהייצרנים. שמעתי שהוא מצא בסוף קלפים טובים לתפילין. אתה יכול לשאול אותו על מי הוא ממליץ.
מי שיש לו מידע על ספריי המיועד להחזיק אותיות ישנים על התפילין או על ס'ת ''בהכשר טוב'', (כמובן רק באם זה לא יורד עקי העברת הידים ע'ז. הכל בהכוונת בעל שבט הקהתי)
"ובעוונותינו הרבים רבה המכשלה שקונים תפילין ורצועות ממאן דהוא לפי שמוכרים בזול....ועוד יתר הקלקולים שמצוי בהם בעת כתיבתן....אלא יהדר לקנותאותן שהם ודאי כשרים אף שמחירם רב" (משנה ברורה לז' א').
אחי, כמו שטעית לעניין ה"ישנם מחמירים לפסול" ס''ת שהסופר לא הוציא בדיבור, ככה אתה טועה ומטעה ברוב הדברים שאתה אומר.
יש תפילין שהסופר לפעמים מציע בזול מכיוון שאולי יש מחיקות לא יפות, או שהקלף היה לא איכותי ויש קצת התפשטות. או שסתם בנאדם תקוע וזקוק לכסף. אלו דברים שקורים די הרבה. מה אתה עד כדי כך חדש בשוק הזה או שאתה פשוט אינטרסנט שרוצה שיקנו רק אצלו ביוקר?
יש כאן בפורום הרבה סופרים צעירים או כאלה שמתלמדים, אתה מטעה אותם, זורק הלכות לא נכונות ללא מקור כאילו עיינת בסוגייא, ומנסה להציג מצג שווא של קטסטרופה בתחחום הסת''ם שרק אתה יכול להציל.
אולי מעשיך לא נועדו להרוויח ממון הרבה, אבל זה מריח שאתה רודף אחרי כבוד ומלכות.
גם הסמל של האתר שלך , "כתר מלכות", לדעתי מראה על הכוונה הפנימית שלך.
וישנם שאמרנו שנמסור מקורות או שנבדוק עם מורינו שליט"א על המקורות. אבל החלטנו שלא במסגרת הזאת בגלל אנשים כהמגיב "דניאל" אשר כל דבר שהעלינו הלכתית ניסה להגחיך וחבל.
כל המעוניין במקורות ההלכתיים יפנה למייל g0533160495@gmail.com
עכבתי אחרי ההדעות שלך מהרגע שהחלת כאן. אתה מנסה להציג מצג שווא של בעיות קשות בהלכה גם אצל הסופרים המוחזקים לכשרים. במצג שווא הזה אתה אתה מצייר דברים קטנים הנתונים למחלוקת אם נצרכים אפילו לכתחילה, ובוודאי שלא מעכבים או מרידים בלכתחילה של הסת''ם- כדברים חמורים ביותר, וכפי שהגדלת לעשות לעניין הוצאה בדיבור של הטקסט הנכתב."שישנם המחמירים הפוסלים". דבר שלא היה ונשמע כמותו מעולם. רוב הראשונים אפילו לא הביאו הלכה כזאת.
בהתחלה טענת שזה נאמר בשיחה עם אחד מ"גדולי הפוסקים בתחום", אבל לא כתבת את שמו.
לאחר מכן אמרת שתשאל את הרב שלך הבעיה היא שהוא בחו''ל... (כאילו בימינו אין טלפון או מיילים)...
עכשיו אתה טוען שבגלל שהוכחתי אותך אתה לא רוצה להביא כאן את המקורות אלא צריך לפנות אליך במייל.
ועם כל זאת לטעון שמעולם לא טעית.
אחינו הצדיק, יש כלל המובא ברא''ש על שבועות שאומר:
"הרוצה לשקר ירחיק עדותו".
"(על יסוד הרא"ש, שבועות ו יג) השקרן מוכיח את עדותו בראָיות רחוקות בזמן או במקום או מבַססן על אנשים הנמצאים רחוק כדי להקשות על בירור האמת"
אסור לקבל ממך דבר עד שלא תביא מקורות או שתודה על האמת.