בעניין מכון הסתם וההערות לגבי כשרות הקלף וכדומה אין לנו אלא לסמוך על הכשרויות שנותנות כשרות לקלף וכן לסמוך על סופרים בעלי תעודה אם כי יש לבדוק מה האינטרס של האדם שמאארגן את הכנסים השונים וממן את הקמפיין בענין תעודה לסופרים רמז לא ברור שזה לשם שמים בלבד
יש קושי גדול בהקמת מערך כשרותעל סופרי סת"ם א. מחיר הסת"ם יתייקר בעשרות אחוזים ב. מחר יקומו עוד גופי כשרות כאלה ומי ערב שאותם משגיחי כשרות טובים יותר מהסופרים עצמם.ג.אינני מאמין שיקום גוף כשרות כמו שליו ללא מטרות רווח כלל גם מכון שליו והעומד בראשו הינו סוחר סת"ם שמשווק גימיק פרסומי בדמות כשרות
רואים שלמגיב הממוספר וללא שם אין אפילו שמץ של מושג ומידע על מייסד הארגון.
מייסד הארגון מעולם לא היה סוחר או קיבל מהארגון שקל שכר על פועלו דרך מכירת סת"ם.
מיסד הארגון הגר"ש שליו שליט"א מכר את ביתו כדי להרים את הפרוייקט לשם שמיים ומעולם לא ביקש או קיבל החזר על השקעתו.
כל שקל שנכנס לעמותה מופנת להקמת המרכזים, אחזקתם ומימון קורסי הכנת סת"ם חינם לציבור בני התורה.
הגימיק שאתה מדבר עליו הינו פטנט טכנולוגי יחיד בעולם, הרשום על שם מייסד הארגון לפיקוח כשרות והידור טכנולוגי ללא מגע יד אדם וללא הוצאות מיותרות (יש מפקח בד"ץ שבודק תפקוד ואמיתות המערכת).
ולוואי וכל המגיבים בעלי שמות בדויים ומספרים יהיו אמיצים לעלות בשמות אמיתיים.
מדוע את מבקש כשרות על כל מוצר שאתה אוכל, כאשר אם בטעות אכלת איסור עברת בלאו,
ובתפילין אתה עובר על מצוות עשה כל יום במידה וח"ו תפיליך פגומים אם מחמת שסופר לא קידש וגם אם בשוגג ועוד מאות בעיות שלא ניתן לראות בעין "פוגעת במניחיהם" (שבט הלוי, אור זרוע).
מעל הכל, טריפה שבטעות אכלת לא תחריב את ביתך אבל מזוזה פסולה שנמצאת בדלתך כן "בתיהם פרוצים לשוד לחורבן ולביזה" (שבט הלוי).
אם אכן מכון שליו אינו למטרות רווח כלל אני חוזר בי ומתנצל לגבי שאר הדברים אכן יש בעיה גדולה עם הכשרויות השונות אני עצמי עבדתי בעבר כמשגיח כשרות והתחום הזה מלא בעיות כשיש כשרויות שאסור לחלוטין לסמוך עליהם באוזני העיד משגיח כשרות מאחת הכשרויות השונות שלא אנקוב בשמה שבמשך חצי שנה קיבל משכורת מבלי לדרוך במקום עבודתו (מסעדה )
בגלל שראינו ושבענו מסיפורי ההשגחות ואין כאן המקום לפרט.
לכן טכנולוגיית הפיקוח מוציא אוטומטית דיסק עם תעודות הסופרים, תיעוד תהליכי ההכנה, התיקונים, המפקחים עד לסגירה סופית בסיום כל הכנה,להוכיח שכל מילה שהבטחנו קיימנו.
בנוסף כל המידע עולה למאגר וירטואלי, שעם קוד אישי ניתן לבדוק ולסקור את תהליכי הכנת המזוזה גם בעוד 100 שנה.
נקווה שהרבה כשרויות יאמצו את גישתינו כדי לתת יותר אמון בציבור.
בברכה
ארגון 'שליו'
נ.ב. נשמח לכל מי שבתחום להיות ליד ועזר לתיקון עולמי זה (לאו דווקא כספי), פרטים במייל g0533160495@gmail.com
יש פיקוח צמוד על הכתיבה.אבל איך הלקוח ידע שהמזוזה הזו נכתבה אצלכם אולי הסןפר כותב גם בבית וכד' אלא אם כן יש לכם שבב אלקטרוני בכל מזוזה או תפילין כולל מצלמה שעוקבת אחרי המזוזה עד שתגיע לדלת הלקוח.נשמע לא מציאותי
ב. מה התועלת בפיקוח אם הסופרים והסוחרים הבעיתיים בכל מקרה לא התייחסו אליו
ג. מה הארגון נותן שסופר רגיל ירא שמיים לא נותן (בדיקה ותיקונים כולם עושים לפני המסירה)
ד. במה הארגון ישפר את התנאים של הסופרים שנמצאים אצלו (כמו שהוא כתב) שהם לא יכולים לבד
ה. מה יעשו סופרים שלומדים וכותבים בבית בערב . אם יתחילו לבקש מהם פיקוח
ו. מה יעשו סופרים מתחילים שמוכרים הכל לסוחרים מי יספוג את האחוזים שצריך לשלם לארגון.
ז. לתפעל כזה מערך כולל לפתח כזה אתר וכזו טכנולוגיה אלו עלויות של כמה עשרות אלפים ולתחזק ולפקח ולהחזיק דירות סופרים זה עוד עשרות אלפים .. גם אם יש תרומות להקים כזה מערך עדיין קשה להאמין שיש כל כך הרבה מתנדבים שמוכנים לפקח ולעבוד לשם שמיים
לכן כתוצאה מכל השאלות האלו שלא קיבלנו תשובה הגענו למסקנה שזה דבר לא ברור ונשמח לקבל תשובות ולהבין שטעינו..
ולגבי הטענה שצריך השגחה כמו כל דבר שאוכלים וכדו" כבר עניתי על זה בתגובות הקודמות. ולא ראיתי תגובה על זה
שלום לכולם, אני כותב בעיקר ספרים ומגילות. בעבר קניתי וכתבתי תפילין כמה פעמים וקבלתי פסי קלפים של 4 או 7 שורות, פס אחד לכל פרשיה כמובן. הפעם הזמנתי קלף מיצרן אחר והוא נתן לי כל הפסים משורטטים יחד ביריעה שלמה, דהיינו הם אינם מחותכים לפסים. מבחינת פרקתי, מה מומלץ לעשות? לחתוך קודם שאכתוב? לכתוב קדש קדש קדש באותה שורה ואז לחתוך ולכתוב והיה והיה והיה בשורה הבאה ולחתוך עוד פס? לחתוך אחר כל פרשיה?
לאחר שכמה ביקשו קישור עדכני ושלא ימחק מצורף קישור חדש, (כדאי לעקוב מדי פעם באם יש חידושים) ופה הבקשה לכולכם: באם יש מישהו שיש לו כתב מיוחד (לאו דווקא שלו עצמו, גם אם זה של מישהו אחר יתקבל בברכה) שיואיל בטובו להעביר לי תמונה חדה וברורה למייל HILIK148@GMAIL.COM בכדי לזכות את הרבים שאוכל לצרף את זה למאגר, כמאמר חז"ל "קנאת סופרים תרבה חכמה" וכך יוכלו הסופרים להתבונן וללמוד איך לשפר את כתבי ידם,
אבל כסופר ותיק ומנוסה אני יכול לקבוע שהכתב של הסופר הזה אינו כך. שכן, אינו דומה תוצאה של מספר מצומצם של אותיות שנכתבות באיטיות ובתשומת לב מירבית לכתיבה ספונטנית רגילה.
אם יש לך צילום של פרשיה, מזוזה, או עמוד של ס"ת של הסופר הזה, תעלה את זה לכאן ותוכל להיווכח בכך.
דבר ראשון זה יותר יפה מדפוס כי יש בליטה קלה של דיו מעל גבי האות
דבר שני נראה אותך מנסה ליצור אות כזו גם לא בשטף הכתיבה ... מי שלא מנוסה במאת האחוזים ביככולות של הקולמוס והקורדינציה וההתאמה של הכתב לא יכול להתחיל בכלל... ולדוגמא תראה את היוד הימיני של הצדי שלו איזו עיגוליות מושלמת בזוית מושלמת ומתואמת עם כל חלקי האות...
בהצלחה לכולם אם לא נשאף לרמטכ"ל גם חייל פשוט לא נהיה..
אבל אדון מלאכת שמים היקר, אם תתבונן טוב טוב תראה שיש הבדלים דקים מאוד בין אותיות זהות, ואני מדבר על מיקום של תגים, קוי התחלה, עומס דיו באות, עובי גב האות,
אמנם הם דקים מאוד ולכן קשה להבחין בהם, אבל אלו לא הבדלים של הדפסה, ולא יתכן גם להורות למחשב ליצור כאלו הבדלים.
ולכלל הסופרים,
כתבים אלו מדהימים ביופים ויכולים לשמש לנו לדוגמא לאן לשאוף,
אבל- צריך לדעת בכמה זמן הם נכתבו, ואם אדם כותב מזוזה ברמה כזו אבל עובד עליה שבוע שבועים ואולי חודש, אז הוא לא מרויח מבחינה כלכלית אא"כ משלמים לו עליה משכורת חודשית.
צריך לשאוף בכתיבה לרמה גבוהה וזה על פי הלכה מצד זה קלי ואנוהו, אבל צריך לזכור שהיום קצר והמלאכה מרובה, ויהודים צריכים ספרים תפילין מזוזות מגילות נביאים ועוד.
ולא צריך לקחת קשה את זה שיש מישהו מעבר לכדור שכותב כל כך יפה.
ובענין ההוכחות - אכן אתה מכיר את עצמך ויודע שאינך רמאי, אך מי שאינו מכיר אותך מותר לו לחשוב שאולי אתה רמאי (שהרי אינו מכיר אותך) ובשביל לשכנע א ו ת ו כתבתי את ההבדלים בכתב של שוורץ
בכל מקצוע יש את אלו שמגיעים למה שנראה בעיני השאר כשלימות בלתי אנושית. אני מכיר מקרוב את תחום המוזיקה, ולמשל כששומעים הקלטה של כנר מקצועי מבצע יצירה מורכבת בדיוק וביופי מושלמים כל כך אז אולי גם יהיה מי שיאמר שזה ממוחשב... אבל פשוט לכל מבין שאחרי אימון של שנים אפשר להגיע לזה.
אין טעם להתפלסף כל כך הרבה על כך שמלאכת שמים חושב שאתה רמאי\תמים, אבל יש טעם לדברים שכתבתי משום שיש בשוק כתבים שהם ב א מ ת ממוחשבים ונמכרים לאנשים תמימים ככשרים, הרבה הונאות בשוק הסת''ם הם ע''י זיופי מדפסות וחותמות, וכדאי לכל אחד להתרגל ולדעת איך לבחון מזוזה או תפילין לדעת שאינם מודפסים
אם רוצים לראות הבדלים צריך להשוות בין שתי אותיות דומות ס מ ו כ ו ת אם הם רחוקות העין לא מצליחה לראות הבדל
בהודעה האחרונה של צילומי הכתבים (תחת הכותרת ''הסופרים המיוחדים המשך'') התמונה הראשונה שם זה מזוזה על רקע כחול
להלן ההבדלים הנראים לעין במזוזה זו:
שורה 2: לבבך - שתי תגי הב' אינם אותו גובה
שורה 5: האות ך' של ובשכבך הרבה יותר ישרה מאחוריה מאשר האות ך' של עיניך שמתחתיה ששם גב האות מעוגל
שורה 6: שתי האותיות ז/ של מזזות אינם אותו אורך (אבל זה יכות להיות בגלל הצילום)
שורה 7: שתי האותיות ה' של 'והיה' אינם אותו האורך ברגלם הימנית
שורה 12: במילה לבבכם שתי האותיות ב' אינם שוות, זה ניכר לעין (באות השניה יש סטיה בקצה הימני התחתון)
שורה 21: המילה ''לתת'' בעיון ברגליים השמאליות ניכר כי הרגל של הראשונה נגמרת בקשת ושל השניה באלכסון רגיל
זה חלק מההבדלים
אגב: בהגדלת התמונה בתוכנת פוטושופ יש הרבה מאוד הבדלים בין האותיות (בכזה תמונה קטנה יש הבדלים גם בכתב מחשב, אך כאן יש הרבה יותר) אבל זה יכול להיות בגלל שהמזוזה גלית ולא חלקה, (כלומר שהיא פעם היתה מגולגלת ופתחו אותה)
בתוכנת פוטושופ יש אפשרות להגדיל מאוד את התמונה וליצור על המסך רשת שתעזור למדוד גדלים
ראיתי דבר מעניין:
הל צווארי האות ל' הם אותו גודל חוץ מהשני האותיות ל' שבשורה העליונה שגבוהים מהם בשביעית מהאורך (היינו שכל צווארי הל' 7 משבצות והם 8 משבצות) ההסבר לזה הוא פשוט משום שבכל השורות יש שורה עליונה שמכוונת את הסופר מתי לגמור ואילו בשורה העליונה אין שורה מעליה
מרדכי רובינשטיין: 054-8435305 (בני ברק) דוד אנשין (תלמיד של מרדכי רובינשטיין מלמד לפי השיטות שלו וזול ממנו בכמחצית) 050-4173140 (בית-שמש) מכון אנשין: 02-5375753
הוא סופר מומחה חד בדרא אפילו בכמה דורות בן פורת יוסף. אני מעיד עליו שמידותיו יפות אפילו יותר מהכתב. כל מי שניחן בחוש ביקורת בסיסי יכול לראות שהכתב אנושי (ועל אנושי כאחד)
הוא אמר שכשרון כתיבה נמדד לפי כתיבה חפשית ללא עזרים כלשהם. לא נראה לי שעלה בדעתו החילוק שלך, כי הוא הזכיר גם כתיבה גדולה.
בכל אופן, כישרון הוא כישרון. לכל אומנות יש עזרים וכלים שבאמצעותם מוציאים את הכישרון החוצה, פשוט צריך לתת לקנאה הטבעית הזאת להרבות חכמה, ולא להגיד "זה לא חכמה".